PIRUTphotography. Get yours at bighugelabs.com

5 Tips to Seriously Improve Your Food Photography Techniques (5 Tips untuk Meningkatkan Teknik Fotografi Makanan)

*credit to Digital Photography School (this post has been fully translated to malay for Malaysian reader)

5 Tips untuk Serius Meningkatkan Teknik Fotografi Makanan

 A Post By: Skyler Burt

11 Tip05 Neutral BG
Fotografi makanan boleh dikatakan salah satu jenis yang paling mencabar fotografi di luar sana. Seperti lukisan, anda mula dengan kanvas kosong dan membina. Lapisan atas lapisan, anda membina gambar sehingga anda mencapai keseimbangan sempurna dari realiti dan seni.
Semua dalam gambar itu adalah keputusan.Tiap-tiap sekeping sempurna diletakkan oleh jurugambar.
Bermula adalah mengecewakan, saya tahu.Anda tukang masak, stylist, dan jurugambar.Sebaik sahaja anda mencapai penguasaan teknikal dengan kamera, apa yang akan datang? Saya telah, dan dalam banyak cara masih pagi, dalam kedudukan itu. Jadi, bagaimana anda memperbaiki fotografi makanan anda di luar asas? Anda bekerja pada cerita.
Sama ada ia adalah sebuah parti selepas daripada koktel yang sempurna, atau resipi ayam panggang buatan sendiri di ladang, seperti semua fotografi, anda bercerita.
Beberapa pucuk adalah cerita yang lebih rumit daripada yang lain, dan ia mungkin bunyi seperti banyak kerja, tetapi ia benar-benar tidak. Berikut adalah lima tips cepat yang boleh digunakan untuk meningkatkan serius fotografi makanan anda dan memberitahu cerita yang lebih baik.

# 1 - PILIH ANGLE ANDA

Terdapat benar-benar hanya beberapa sudut kamera dalam fotografi makanan yang anda lihat lagi dan lagi, tetapi anda perlu membuat satu yang anda pilih, keputusan yang sedar. Di mana anda letakkan kamera akan memberi kesan kepada jenis cerita yang anda cuba untuk memberitahu.
Fikirkan makanan terlebih dahulu. Saiz, bentuk, ketinggian dan apa yang unik mengenainya. Kemudian letakkan kamera di mana anda berfikir terbaik menonjolkan kualiti ini. Sesetengah hidangan kelihatan hebat apabila anda menembak dari kanan di hadapan makanan, dan lain-lain yang paling sesuai apabila anda adalah melihat ke bawah dari terus di atas meja. Sila lihat pada kek cawan di bawah; mereka melambung dan topping halus benar-benar menonjol apabila ditembak dari depan, namun penonton tidak pun melihat saiz atau membentuk apabila gambar dari atas.
01 Tip01 45 vs 90 Cupcakes
Sebaliknya, ia adalah sukar untuk melihat semua bahan-bahan dan bentuk indah ini taco salmon apabila ditembak dari hadapan, jadi pukulan dari atas adalah pasti cara untuk memberitahu cerita ini.
02 Tip01 45 vs 90 Tacos

# 2 - SURROUND HERO ANDA

Apabila merakam dari hadapan makanan cuba untuk menyimpan latar depan dan latar belakang yang besar untuk bermain dengan. Gunakan ruang kosong untuk memberitahu lebih daripada sebuah cerita. Mengelilingi hidangan utama anda dengan bahan-bahan dan prop yang berkaitan dengan makanan. Bahan-bahan, sos, minyak, dan peralatan memasak boleh menunjukkan bagaimana hidangan itu dibuat.
Tin, balang, herba, cermin mata, kain dan linen boleh bercakap tentang asal-usul hidangan atau musim di mana ia disampaikan. Meletakkan beberapa ini dalam latar depan dan latar belakang pasti akan meningkatkan cerita anda dan memberikan mendalam.
03 Tip02 Prop
Prop dalam imej ini baklava membawa lebih kepada cerita saya. Penonton mempunyai rasa tempat yang menerangkan asal-usul bahasa Arab ini manis yang lazat.

# 3 - ASLI ADALAH TERBAIK DIUBAHSUAI

Cahaya adalah raja, dan memperoleh beberapa utiliti untuk membantu anda mengawal ia akan membawa fotografi makanan anda sehingga ke tahap yang seterusnya. Penggunaan miskin cahaya akan merosakkan cerita anda dan segera matikan penonton anda. Jadi membuat cahaya pasti tidak mengalihkan perhatian akan membantu gambar makanan masa besar anda.
04 Tip03 Asli vs suram
Cahaya semula jadi langsung boleh memberi bayang-bayang benar-benar keras dan ditakrifkan seperti di bawah kek limau di sebelah kiri. Di mana mereka bayang-bayang diperlahankan dalam imej ke kanan, dengan sedikit bantuan dari diffusor yang murah.
Meletakkan diffusor antara tingkap dan meja anda adalah pertama dalam senarai.Apabila bekerja dengan cahaya matahari langsung, diffusor (atau bahkan cadar putih nipis) akan meningkatkan kualiti cahaya. Melembutkan mereka yang keras dan bayang-bayang gelap dan sorotan terang yang disebabkan oleh cahaya matahari langsung.
05 Tip03 White vs BlackCard
Menggunakan kad putih dan hitam benar-benar memberi anda kawalan ke atas kawasan-kawasan bayang-bayang. Kad putih telah digunakan untuk menerangi yang pembekuan lemon di sebelah kiri, tetapi jika anda lebih suka Sebaliknya lebih daripada merebut kad hitam dan anda akan mendapat imej seperti yang di sebelah kanan.
Sehingga seterusnya adalah kad putih dan hitam. Anda boleh membuat diri ini menggunakan papan teras busa, dibeli di kedai kraf mana-mana. Saiz mereka untuk memenuhi keperluan anda, dengan menggunakan kad putih melantun cahaya ke dalam kawasan bayang-bayang, mendedahkan butir-butir penting, atau kad hitam untuk membuat bayang-bayang yang lebih kukuh bagi Sebaliknya lebih.
06 Tip03 BG Disekat vs Unblocked
Tiada apa-apa benar-benar mengubah antara kedua-dua imej kecuali kad hitam yang digunakan untuk menghentikan cahaya dari memukul latar belakang, memastikan kek adalah kawasan paling terang gambar tersebut.
Berikut adalah satu rahsia, apabila bekerja dengan cahaya semula jadi. Saya memanggilnya, menyekat (kadang-kadang juga dipanggil "gobos"). Kadang-kadang yang cahaya semula jadi yang menjengkelkan akan jatuh pada latar belakang atau prop anda, menyebabkan mereka menjadi terang atau lebih cerah daripada subjek anda.
Sejak penonton akan sentiasa kelihatan di tempat yang terang dalam gambar anda terlebih dahulu, jika ia bukan subjek anda, ia boleh membahayakan cerita anda. Anda boleh menggunakan kad hitam anda untuk menghalang cahaya dari kawasan yang akan bersaing dengan subjek anda memukul. Ini juga merupakan teknik yang sangat penting untuk mewujudkan lebih gelap, imej rendah utama gaya.
07 Tip03 Imej Akhir
Berikut adalah imej akhir, dengan diffusor melembutkan cahaya tingkap, kad putih untuk mengisi dalam bayang-bayang pada pembekuan limau dan kad hitam untuk menghalang cahaya pada latar belakang.

# 4 - KAMI OLD FRIENDS TALIAN DAN LAPISAN

Dengan semua ini prop dan bahan-bahan dalam bingkai, bagaimana mungkin kita pernah mendapatkan penonton untuk melihat subjek kita? Nah, membawa kepada teknik kepercayaan mengarang dengan garis dan lapisan. Anda boleh menggunakan prop atau bahan-bahan untuk membuat garisan dan kesan berlapis dalam imej anda.Ini adalah teknik komposisi yang digunakan oleh jurugambar untuk membawa mata penonton mereka kepada subjek utama.
Anda boleh menggunakan pelbagai prop untuk mewujudkan baris. Seperti sudu ini, yang membentuk garis bagus, mengarahkan penonton terus ke dalam mangkuk pic bakar dan ais krim.
08 Tip04 Talian
Sejak menembak dari atas sentiasa mendapat imej yang anda lebih grafik, terdapat banyak peluang untuk membuat beberapa garis besar di sini juga. Sesetengah boleh agak literal seperti kutleri ini yang membawa kepada pusingan Brie - atau lebih abstrak, seperti bagaimana pisau dan delima benih membuat garisan, merangka subjek kita.
09 Tip04 LeadingLines vs FramingLines
Mengarang imej dengan lapisan sentiasa pemenang. Ini Brie, ditembak dari depan, bersedia di tengah-tengah pelbagai prop dan dua besar daripada bidang tumpuan. Ini mewujudkan kesan berlapis, menghantar mata anda terus ke bintang.
10 Tip04 Lapisan

# 5 - HOLD THE COLOR

11 Tip05 Neutral BG
Ini adalah kegemaran peribadi saya. Saya suka memburu prop, latar belakang dan pinggan mangkuk untuk dimasukkan ke dalam imej saya. Ini hujung kecil juga kesilapan besar yang pertama saya membuat apabila saya bermula. Ia adalah baik untuk mempunyai prop yang berwarna-warni, tetapi jika anda tidak berhati-hati yang berwarna-warni prop boleh dgn kasar makanan anda, dan merebut semua perhatian.
Apabila meletakkan item ke dalam imej makanan anda, cuba memilih nada neutral, sesuatu yang membuat makanan benar-benar pop terhadapnya. Memilih latar belakang neutral seperti ini dulang logam hitam dan kertas penaik, menguatkan strawberi merah terang dan perkelahian di dalam Crostatas ini, menjadikan mereka benar-benar mencuri persembahan.

0 comments & ideas:

wibiya widget